lørdag, juni 23, 2007

 

Sæbe til skæg og skrub

Husk det er sæbebobletid.

Der er dømt skønhed, meditativ ro, glade hvin og et væld af farver, når lyset spaltes i de store fortryllende bobler.

Har du bekymringer, tager du én bekymring af gangen, pakker den i en boble og ser den stige til vejrs...ud...væk...og *!!*!!* blob *!!*!!*

Her er min favoritopskrift:

1 liter vand
30 g glycerin
150 ml Fairy
5 g vodka

Gå på http://dmi.dk og tjek vejret i dit område.
H= høje bobler
L= lave bobler

Ønsker du stærkere bobler = tilsæt mere glycerin
Er boblerne for tunge (af for meget glycerin/lavtryk) = tilsæt mere vodka

Opskriften passer til en portion, der dækker bunden af en opvaskebalje.
Man behøver ikke en høj portion. Blandingen er alligevel bedst i overfladen.
Brug alle mulige ting fra køkkenet, legetøj, piskeris, figurer bøjet i piberensere,ståltråd med grønlænderperler.........det allerbedste til store smukke bobbelrækker er ringene fra et ringspil,som man dypper og trækker gennem luften.lav et lille vrid i håndleddet, når du vil afslutte boblen.

Vandet er bedre og sejere efter en dag i solen.

Det kan give fedtede pletter på tøjet, så det smider I bare:-)

God fornøjelse

Kærlig hilsen Ane

NB: Det nager mig at sende en recept ud med Fairy, men jeg må bare indrømme, at det laver de bedste og mest holdbare bobler. Nu fås den dog i en udgave uden farve og duft.Jeg arbejder på sagen med en hjemmelavet, økologisk konkurrent:-)
Meeeeeen - det skal jo ikke være bare sjov det hele.
Hvad gør man for eksempel ved de grabber her:Ægte rode-med-bil-olie. Swarfega? Plum Håndrens? - eller hvad med at lave en :Kaffe-kakao skrubbesæbe!!!

Vi tester lige.......
......Næh dog!!! Skinnende rene eller "porentief rein", som man siger hernede i Sønderjylland:-)
Sæben er lavet af grundsæbe, en klump kakaosmør, kakao og kaffegrums (fra kaffefilteret - tørret i sol og eftervarme i ovnen)
På den ene side er tilføjet en "tøseskrub" med abrikoskernemel, glycerin og lidt kobberpigment - men det er det rene pjat og pynt (Lavet til peeling).
Det er den anden, der skrubber rigtig af!!!


Kan I gætte, hvad den er støbt i?

Vi har også støbt lavendelhåndsæbe med konkyliehåndtag. Jo, der må godt være lidt skønhed, duft og glæde. Sådan er sommeren. Af meget kommer der mere!!









Kommentarer:
Åhhh Ane dog - tænk at jeg nu øjner en chance for at slippe af med de der ækle kaffegrums-bøtter jeg konstant har stående under vasken - for Per bruger jo netop kaffegrums til olie-lave-bil-fingre ... og vi drikker jo IKKE kaffe nogen af os så derfor er det tit gamle kaffeposer der gemmes... ækelt! Kan man mon sådan "få fat i een ydelse mod en anden modydelse"..?
Eller kan man rent faktisk betale sig fra det?
Tak for herligt kig på ham din eneste ene... han er SÅ sej at stille op til foto - gi ham kys i panden fra mig, ikke?!
 
Jamen, ved du hvad? Siden det nu er dig, så koster det netop et kys i panden, sådan en sæbe:-))) (Men så er det ellers også olienallerne væk - han er min:-))
Vi skal bare lige have gjort kål på en dåse XXXXX, så jeg har noget at støbe i.
Der er stadig ikke nogen, der har gættet det.

Håber Per stiller op til foto, når han har testet den.

knus Ane
 
-og så er det da forresten Per, jeg har tricket med kaffegrums fra! Så tak for det!

Ane :o)
 
Ihhh mig der er SÅ dårlig til gættekonkurrencer... jeg ville jo bare gætte på at det er i en dåse fra torskerogn... men ved godt at jeg er rigtig k-e-d-e-l-i-g i denne retning! Nogen må hjælpe til og gætte...
kh susanne
 
AIIII du er for go!!!
Det er nemlig torskerogn, ja, det er. Vi skal se, om vi kan få bugt med en dåse - vi har jo lært en lækker rognguf hos en mor til 9:-)
Selvom lige nu er det altså kartoffelmadder, der ryger indenbords i stor stil.
Jeg grubler nu stadig over det der kys...hmmmmm.....
Hvor mange skrubbesæber går der mon på et par skønne filtede futter??? i størrelse Ane denne gang.....Hva, Susanne???
 
Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]





<< Start

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Abonner på Opslag [Atom]