mandag, marts 19, 2007

 

Stofbleer







































Der findes mange fornøjelige måder at skåne miljø, barnehud og pengepung. Sjældnere er det dog, at det kan lykkes på én gang. Samtidig plejer jeg hele 2 af mine interesser: Syning og genanvendelse. Og lille Kirsten? Hun bliver så glad, hver gang der er nye bleer i stakken. Her ses et lille udvalg:








Man lægger indlæggene i sådan - antal efter ønske:








-og lukker sådan:




Ups. Der skal jo et barn i:-)......SÅDAN!!














Materialer: genbrugte flonelslagner, håndklæder, t-shirts m.m.











Se udenlandske hjemmegjorte bleer til salg på:





http://hyenacart.com/





og






http://www.theclothresource.co.uk/nappywahms.htm









-det skulle man måske starte i DK også?


































Kommentarer:
Hej Ane
Hvor har du fået fat i mønsteret til dine stofbleer? Sig nu ikke du har lavet dem uden mønster, vel - jeg vil nemlig også gerne sy sådan nogle, og jeg er helt klart nybegynder ud i syningens kunst;-)
 
Hej Helle.

Sorry;-) Jeg har altså selv lavet mønsteret, d.v.s. jeg har tegnet af efter en ble, der sad godt, og så har jeg justeret i længde og bredde, efterhånden som jeg har vænnet mig til systemet, og børnene er vokset. Ottobredesign har et online mønster, som jeg har hørt godt om, men ikke prøvet selv. Er du medlem af Forældre og Fødsel? De har nemlig en rigtig god stofble-mailgruppe,hvor du kan plukke tips og tricks og spørge om ALT.
 
Hej igen Helle.
Her fandt jeg linket:
http://www.ottobredesign.com/en/print/pdf/vaippa_en.pdf

Smart detalje, at man kan folde en lille lomme hen over velcroen, når man vasker.

God fornøjelse:-)

Kh Ane
 
Hvor er jeg da dum. Selvfølgelig er der en stofblegruppe på FogF! Hvorfor har jeg dog ikke tænkt på det?? TAK Ane, jeg skynder mig at melde mig til gruppen - har indtil nu kun været med på sidelinien i hjemmebørnsgruppen.
 
TAK også for linket :-)

Rigtig go' weekend!
Kh Helle
 
Hvor herligt - og det var da så lidt. Jeg glæder mig til, vi "ses derinde". Håber, I bliver ligeså glade for stofbleer, som vi er.
-og flot blog, du har, i øvrigt!!!

Kh Ane
 
Hej Ane,
TAK for rosen ang. min blog :-)
Så er jeg med på stofblemailgruppen og har læst og læst i indlæggene samt kigget diverse hjemmesider med stofbleer....puh, jeg bliver helt rundtosset!
Jeg er ikke helt ny ud i brugen af stofbleer. Da vores datter som nu er 4 var lille, fik jeg en stak gamle Kushies bleer, som vi brugte med enten strikkede uldbukser eller en Totbots blebuks. Det gik fint. Da hun blev for stor til bleerne, men stadig havde brug for ble om natten, købte jeg nogle enkelte Fuzzy Bunz. Nu er Kushierne så bare totalt slidte og FB'erne for store, så til vores søn på 7½ måned må vi finde på noget nyt - ja lige nu bruger jeg faktisk bare en alm stofble med et FBindlæg. Jeg synes jo, de der smarte bleer er vildt dyre!!!
Altså har jeg gået og argumenteret med med mig selv for og i mod, om jeg kunne tillade mig at spørge dig om, om jeg kunne bede om dit mønster. Jeg ved faktisk stadig ikke, om jeg synes det er ok, men nu gør jeg det alligevel:
Kære Ane, må jeg bede om en kopi af dit blemønster? Min søde mor, som er super dygtig til at sy, har nemlig lovet at hjælpe mig med at sy bleer :-)

Kh Helle
 
Kære Helle:-)
Det må du da rigtignok. Du glæder mig endda ved det! Der er ikke noget bedre, end hvis noget kan bruges - og bruges igen og igen. Selv tyvstjæler jeg af andres ideer og erfaringer, når jeg kan komme til det. Jeg må lige have en adresse, så måske skulle du sende mig en privat mail. Adressen finder du på medlemslisten inde i stofbleforummet. Sød mor, du har:-)
 
Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]





<< Start

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Abonner på Opslag [Atom]