torsdag, september 28, 2006

 

Store P dag

traPPe
Pære
PaPkasse
Postkasse
Det startede med, at der kom en Pakke med Posten (som hedder Pebbe). Den kunne ikke være i Postkassen. Karen var netop blevet malet (igen - igen) som Prinsesse, og jublede, da hun så, at der i Pakken var hendes hovedPude samt diverse andre småting, vi havde glemt, da vi for et stykke tid siden var til storfamilietræf hos Anne og Peter. Børnene gik straks i gang med at save huller med en fæl og farlig kniv - vinduer og døre til at bamsehus - det er klart.

Jeg ved ikke, hvordan det startede, men Pludselig var vi på P-jagt. (Nej, nu gider jeg ikke farve flere P-er Pink...)

Karen fik digitalkameraet og knipsede løs: Først tog hun billeder af alt, hvad der startede med P. Pære, Pilfinger (Kirsten), Pensel, Postkasse o.s.v. Bagefter af alt, hvad der gemte et P. traPPe, skaP (Arh, okay. hvornår skal man rette og hvornår ikke. Jeg synes helst ikke på dette niveau. Det var godt hørt, synes jeg).

Vi har læst Prinsessehistorier (3 stk af H.C. Andersen) og sunget "Tre små soldater", fordi der var en prinsesse med. Vi ville også så gerne have Mariehønen Evigglad, så vi skrev den om til en P sang. Det fedeste var, da sneglen råbte højt; "Pom Pind!!!" Åh ja ;o)

Så var det tid til lidt frisk luft. Vi aftalte, at de skulle smutte i forvejen og få en ekstra mundfuld luft - så ville jeg rydde op i stuen for os alle sammen. "På Plads Mor", sagde Karen...hahahaha!

I aften vil jeg sætte mig ved min rok og digte nogle regnehistorier med hende. Pelle og Puk spiller på klaveret. Hvor spiller Pelle? Hvor spiller Puk? Tæl hvor mange tangenter der er imellem.Hvis Pelle spiller med 2 fingre, og Puk med 4, hvor mange bruger de så tilsammen? (Og hvordan mon det lyder?) o.s.v......vi digter videre sammen...


Kommentarer: Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]





<< Start

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Abonner på Opslag [Atom]