tirsdag, september 26, 2006

 

Er vi løbet tør for papir eller hva´?





Hej igen! Ja, vi er flittige på bloggen her fra start, hva:o) Det er fordi, vi har sat os for at skrive hver dag i den første uge, så jeg (Ane) kan lære lidt om, hvordan man gør. Idag har jeg så lært, at det tager 100 år at uploade et billede, også selvom det er i lille format + at jeg ikke kan sætte billederne side om side, selvom der er plads til det (måske kan programmet - jeg kan ikke...endnu!!)

I dag har vi også lært, at når Karen inviterer til billedkunst, så er det garanteret lidt besværligt - men så er det heller ikke værre - til gengæld er det sjovt! Ligesom børn sagtens kan hygge sig med en juleCD i juli, så er ansigtsmaling da ikke kun sjovt til fastelavn.

Vi gik i haven og avede ukrudtet, da Karen sagde; "Jeg går lige ind og pakker ud til lidt maleri!". Og voila - da vi kom ind, var der åbnet en hel lille salon ved spisebordet. Man måtte selv ønske, hvad man ville have og så vente spændt på, hvad det endte med. Karen ønskede en prinsesse - det blev til Tornerose bag rosenhækken. Jeg ønskede blomster - det blev til en lille (noget pluskæbet) kanin. Jeg udvikler empati for Uffe Ellemand og hans ønske om ikke at blive fotograferet nedefra. Svend ville bare have en vejbane med biler og selvfølgelig en flyvemaskine. Det fik han så! I kan tro, Kirsten lurede noget, da hun kom op af middagsluren :o)

P.S. Karen er blevet en rigtig haj til at læse og forme ord med magnetbogstaverne. Hun genkender stadig bedst de store bogstaver.

Hun læser "Doktor Madsen", og jeg regner med, at lydstavningen derfra giver erfaringer med de små bogstaver. I hvert fald vil motorikken helst de store mere kantede bogstaver, når der skal skrives i hånden. Hmm, måske skulle man lade hende slå sig løs i et worddokument...den oversætter jo faktisk fra store på tastaturet til små i teksten...det ser jeg lige nu.


Kommentarer: Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]





<< Start

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Abonner på Opslag [Atom]